Nasze PRZEDSZKOLE zaprasza wszystkich rodziców do śledzenia naszej strony „ZAKŁADKA PRZEDSZKOLE”. Znajdą tu państwo aktualności z naszego życia, ważne informacje czy wydarzenia.
Nasze przedszkole realizuje działalność edukacyjną oraz procesy wspomagania rozwoju dzieci w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego MEN. A także Program „Od zabawy do nauki- dobre praktyki”, autorzy: Dorota Kucharska, Anna Pawłowska-Niedbała, Dorota Sikora-Banasik, Justyna Święcicka, Ewelina Wilkos oraz „Kocham Przedszkole” Mira Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek.
Nauczyciele realizują w grupach: Program Wychowawczy, Program pracy wychowawczo-dydaktycznej oraz programy autorskie:
„Muzyka jako inspiracja aktywności ruchowej”
„Twórcze maluchy- rozwijanie kompetencji plastycznych”
„Program terapeutyczny- Elementy terapii SI w pracy z małymi dziećmi”
„Program z edukacji patriotycznej- Kto Ty jesteś?- Polak mały”
„Dzieciństwo bez próchnicy”
„Cała Polska czyta dzieciom”
„Chrońmy Dzieci – program profilaktyki przemocy wobec dzieci”
Zachęcamy do zapoznania się z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego oraz Koncepcją Pracy naszego przedszkola.
Artykuł nr1 Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego
Koncepcja Pracy Przedszkola w Tuchowiczu
„Dzieci są wiosną rodziny
I społeczeństwa nadzieją,
która ciągle kwitnie przyszłością,
która bez przerwy się otwiera”
J.P. II
Podstawa prawna
Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, Statucie Przedszkola.
WIZJA PRZEDSZKOLA
Przedszkole w Tuchowiczu jest placówką nastawioną na szeroko rozumiany rozwój dziecka, tak aby poznało ono radość płynącą z zabaw, nauczyło się nawiązywać relacje z innymi dziećmi, z przyjemnością odkrywało i rozumiało otaczający go świat, nauczyło się samodzielności, zasad bezpieczeństwa oraz radzenia sobie z trudnościami, poznało nowe doświadczenia i odnosiło sukcesy. Każdemu dziecku stwarzamy szansę na miarę jego możliwości. Dążymy do tego, aby nasi wychowankowie osiągnęli gotowość szkolną i odnosili sukcesy w szkole. Dbamy o potrzeby dzieci i rodziców. Rodzice uczestniczą w życiu przedszkola.Nasze przedszkole jest kolorowe. Ciągle doskonalimy swoją bazę lokalową. Sale wyposażone są w nowoczesny sprzęt, nowe meble, pomoce dydaktyczne i zabawki. Nasz plac zabaw zaspakaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu i zachęca do zabawy. Dzięki skutecznej promocji nasze przedszkole ma dobrą opinię w środowisku lokalnym. Dobra baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia dopełnia działania wychowawczo-dydaktyczne i wpływa na wysoką ocenę. Przedszkole jest zarządzane w sposób sprawny i nowoczesny, a pracownicy mają satysfakcję ze swojej pracy.
MISJA PRZEDSZKOLA
Każde dziecko jest dla nas ważne! Zrobimy wszystko, aby czuło się akceptowane i bezpieczne oraz pomożemy mu poznać siebie, stać się samodzielnym i otwartym na świat.Traktujemy je podmiotowo i indywidualnie. Nasze przedszkole zapewnia bezpieczny, radosny i wszechstronny rozwój wszystkich wychowanków. Wzmacnia poczucie własnej wartości oraz szacunku do innych. Pragniemy, w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość. Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.Zapewniamy dzieciom edukację, prowadzoną przez kompetentnych nauczycieli. Placówka nasza jest otwarta na propozycje i oczekiwania rodziców. W naszym przedszkolu dziecko czuje się bezpieczne i przebywa w życzliwej i dobrej atmosferze.
ROLA NAUCZYCIELA – WYCHOWAWCY
Wychowankowie mają w nauczycielach wsparcie, a ci każdemu dziecku zapewniają podmiotowe traktowanie i dbają o jego wielostronny rozwój.Nauczycielki znają potrzeby i zainteresowania dzieci oraz posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć. Konstruują ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań, są dobrze przygotowane merytorycznie, metodycznie. Poszukują innowacyjnych rozwiązań, mają wysokie kwalifikacje, pracują z pasją ciągle doskonaląc swoje umiejętności. Nauczycielki ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględniają ich potrzeby i oczekiwania. Angażują rodziców do pracy na rzecz przedszkola. Rodzice są naszymi sojusznikami, a działania nasze są skoordynowane.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
–Praca z dziećmi
-Współpraca z rodzicami
-Współpraca ze środowiskiem lokalnym
Cele strategiczne:
– Ujednolicenie własnych oddziaływań wychowawczych z oddziaływaniami rodziny.
– Wspieranie rozwoju psychomotorycznego poprzez twórcze metody.
– Pobudzenie inwencji i wyobraźni twórczej w aktywnym przekazywaniu ruchu przez eksperymentowanie, odkrywanie, wyrażanie własnej indywidualności.
– Rozwijanie sprawności ruchowej.
– Wyrabianie nawyków higienicznych.
– Promowanie zdrowia emocjonalnego.
– Rozwój umiejetności prospołecznych. – — Przygotowanie dzieci do dalszego etapu kształcenia, stwarzanie warunków do osiągania sukcesów dzieciom uzdolnionym i ze specyficznymi problemami w nauce.
Cele szczegółowe:
– Zapewnienie wszechstronnego rozwoju dzieci na miarę ich potrzeb i możliwości.
– Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci.
– Wyrównywanie szans edukacyjnych wychowanków.
– Dbanie o prawidłowy przebieg doskonalenia procesów edukacyjnych.
– Rozwijnie umiejętności wyrażania emocji.
– Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem rożnych form ekspresji ruchowej.
– Propagowanie zdrowego stylu życia.
– Wspieranie nauczycieli w kreowaniu własnej osobowości zawodowej.
– Zaangażowanie rodziców do realizacji zadań określonych w koncepcji.
– Promowanie działalności w środowisku lokalnym.
– Nawiązywanie współpracy z partnerami w celu wszechstronnego rozwoju wychowanków.
Główne formy współpracy z rodzicami
– zebrania ogólne z rodzicami oraz Radą Rodziców
– zebrania grupowe
– konsultacje indywidualne z nauczycielami
– prowadzenie kącika dla rodziców
– organizacja dni otwartych i zajęć otwartych dla rodziców
– organizacja uroczystości, konkursów
– konkursy, wycieczki
– angażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola i poszczególnych grup.
Współpraca z partnerami lokalnymi
Współpracujemy z:
– Komendą Powiatową Policji
– Komisariatem Policji w Stoczku Łukowskim
– Biblioteką Szkolną
– Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
– Przedszkolami
– Ośrodkiem Zdrowia
Model absolwenta
Dziecko kończące Przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia:
Wykazuje:
– motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego
– umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania
– umiejętność koncentracji, wytrwałość
– umiejętność współpracy w grupie / podporządkowuje się normom, zasadom, umie współdziałać z rówieśnikami
– samodzielność
– tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań
– odporność na stres
Posiada:
– zdolność do obdarzania nauczycielki uwagą i porozumiewania się w sposób zrozumiały dla innych
– wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia
– podstawową wiedzę o świecie
– pozytywne poczucie własnej wartości, tak, aby sytuacje, w których jest oceniane nie hamowały jego aktywności
Umie :
– cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie
Rozumie i zna :
– prawa i obowiązki dziecka, respektuje prawa innych ludzi zasady bezpieczeństwa, zabawy, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
– zasady kultury współżycia, postępowania i współdziałania
– kulturę i dziedzictwo własnego regionu , symbole narodowe
– potrzebę szanowania przyrody i środowiska
Nie obawia się:
– reprezentować grupę, przedszkole publicznie
– chwalić się swoimi pomysłami
– wykazywać inicjatywę w działaniu
– wyrażania swoich uczuć.
Dziecko ma prawo do:
– życia i rozwoju,
– swobody myśli, sumienia i wyznania,
– aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,
– spokoju i samotności, gdy tego chce,
– odseparowania się jako osoba również od dorosłych lub innych dzieci,
– snu lub wypoczynku, jeśli jest zmęczone,
– indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,
– pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,
– wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi,
– wspólnoty i solidarności w grupie,
– aktywnego kształtowania kontaktów socjalnych i otrzymania w tym pomocy,
– zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,
– pomocy ze strony dorosłych i kontaktów z nimi na zasadzie równouprawnienia,
– nauki, informacji,
– badania i eksperymentowania,
– nauki, jak podchodzić do niebezpieczeństw,
– oświadczenia konsekwencji swojego zachowania,
– zdrowego żywienia