
Marzec w świetlicy szkolnej był miesiącem pełnym różnorodnych zajęć edukacyjnych, rozwijających kreatywność, umiejętności społeczne oraz wiedzę dzieci. W ramach programu „Ratujemy i uczymy ratować” uczniowie podsumowali swoją naukę pierwszej pomocy, biorąc udział w praktycznym egzaminie. Dzieci z dużym zaangażowaniem wykazywały się umiejętnością wzywania pomocy, oceną stanu poszkodowanego, resuscytacją krążeniowo-oddechową oraz układaniem w pozycji bezpiecznej. Po pomyślnym zaliczeniu testu uczestnicy otrzymali certyfikaty, co było dla nich dużym wyróżnieniem i podkreśliło wagę nabytych umiejętności.
Ważnym wydarzeniem było także świętowanie Dnia Liczby Pi, które stało się okazją do odkrywania tajemnic matematyki w ciekawy i przystępny sposób. Dzieci dowiedziały się, że liczba Pi jest niewymierna i jej rozwinięcie dziesiętne jest nieskończone. Poznały także jej zastosowania oraz ciekawostki, takie jak rekordy zapamiętywania jej cyfr. Po części teoretycznej uczniowie brali udział w różnych aktywnościach praktycznych – rozwiązywali matematyczne łamigłówki, kolorowali symbole Pi, wymyślali słowa zaczynające się na „pi” oraz układali ze swoich ciał znak tej liczby. Te kreatywne zadania sprawiły, że dzieci chętnie angażowały się w naukę, dostrzegając, że matematyka może być nie tylko przydatna, ale i inspirująca.
W ramach ogólnopolskiego projektu „Sztuka emocji” uczniowie zgłębiali temat wstydu. Zajęcia miały na celu pomoc w lepszym rozumieniu tej emocji oraz nauczenie dzieci sposobów radzenia sobie z nią. Rozpoczęły się one od obejrzenia edukacyjnych filmików i bajek, po czym przeprowadzono rozmowy na temat źródeł wstydu oraz jego wpływu na codzienne życie. Dzieci wysłuchały książki „Gucio się wstydzi” i analizowały emocje bohatera. W ramach ćwiczeń praktycznych odgrywały scenki dramowe, ilustrujące sytuacje związane ze wstydem, a następnie wspólnie szukały sposobów na jego przezwyciężenie. Na zakończenie zajęć uczestnicy wykonali prace plastyczne przedstawiające sposoby radzenia sobie ze wstydem, co pozwoliło im lepiej zrozumieć tę emocję i zwiększyć pewność siebie.
Kontynuowaliśmy również cykl zajęć „Wspólne głośne czytanie opowiadań dla dzieci”, dzięki czemu uczniowie rozwijali umiejętność czytania oraz słuchania ze zrozumieniem. Czytaliśmy m.in. opowiadania „Jak widzę świat… Kubuś okazuje życzliwość”, „Braciszek na piątkę”, „12 prac Heraklesa”, „Pyza na polskich dróżkach”, które dostarczyły dzieciom ważnych wartości i tematów do rozmów.
Nie zabrakło także nauki poprzez zabawę – poznawaliśmy kolejne polskie powiedzenia, takie jak „udawać Greka”, „trzymać się za kieszeń”, „szyć coś grubymi nićmi”, „siedzieć komuś na karku”, „siedzieć na walizkach” czy „spiec raka”. Ich znaczenie wyjaśnialiśmy w praktycznych kontekstach, co pomagało dzieciom lepiej je zapamiętać i zrozumieć.
Wykorzystując ładną pogodę, często spędzaliśmy czas na świeżym powietrzu – na placu zabaw oraz boisku szkolnym. Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach ruchowych, zarówno na zewnątrz, jak i w sali gimnastycznej, gdzie brały udział w grach zespołowych, takich jak „Dwa ognie”, „Serwobieg”, „Zbijak”, piłka nożna, siatkówka czy ping-pong. Nie zabrakło także zajęć w sali komputerowej, które rozwijały umiejętności technologiczne uczniów.
Podjęliśmy również temat zawodów – zarówno tych, które otaczają nas na co dzień, jak i tych wymarzonych. Dzieci miały okazję opowiadać o swoich planach na przyszłość i dowiedzieć się więcej o różnych ścieżkach zawodowych.
Dzieci z zaangażowaniem brały udział w zajęciach, rozwijając swoje umiejętności i poszerzając wiedzę w atmosferze współpracy i zabawy.
Zapraszamy do obejrzenia marcowej fotorelacji.













































































